"אם לא ימונו דיינים תוך שלשה חודשים – בית הדין ייסגר"

    יוסי אשר No Comments on "אם לא ימונו דיינים תוך שלשה חודשים – בית הדין ייסגר"
    ניגוד עניינים מובהק | אולם בג"ץ צילום: בעריש פילמר
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופטים פרופ' אליקים רובינשטיין, אורי שוהם ומני מזוז הוציאו לבקשת התנועה למדינה יהודית צו על תנאי המחייב את יו"ר הוועדה לבחירת דיינים, השר ד"ר יובל שטייניץ, לכנס בדחיפות את הוועדה ולמנות 7 דיינים לערכאת הערעור העליונה בבית הדין הרבני הגדול.

    "הדבר הזה לא מתקבל על הדעת וזה מבזה את המדינה שבבית הדין העליון נותרו רק הרבנים הראשיים במינוי סטטוטורי והיתר כולם נשא הרוח וכולם הלכו לגמלאות", ביקר בחריפות השופט רובינשטיין את הוועדה לבחירת דיינים. "ועכשיו אתם עושים תלאי על גבי תלאי של מינויי דיינים אזוריים באופן זמני".

    השופט שוהם הוסיף כי הוצאת הצו נגד המדינה הוא מתבקש, ועורכת הדין נטע אורן נאלצה להודות בדיון כי "זה הדבר הנכון לעשות כרגע".

    במסגרת הצו על תנאי, הוחלט כי "אין חולק כי המצב בתחום מינוי דיינים לבית הדין הרבני הגדול אינו טוב, שכן בגוף חשוב זה בעקבות פרישות לגמלאות נותרו רק שני הרבנים הראשיים… אך אין המצב סביר כלל ועיקר, וגם אינו מכבד את המוסד: שבעה תקנים אינם מאוישים".

    התנועה למדינה יהודית טענה לפני בג"ץ, באמצעות עו"ד אורי ישראל פז, כי מזה קרוב ל-9 שנים (!) שלא מונו כלל דיינים קבועים לבית הדין הרבני הגדול, ומדובר בעינוי דין מחפיר למאות אלפי מתדיינים בעניינים שבהם מעורבים ילדים קטנים בהליכי גירושין מורכבים. "אין ולא יכול להיות חולק בדבר קיומו של צורך דחוף ביותר, בעת הזו משכלו כל הקיצים והסחבת הבלתי-פוסקת – לבחור דיינים לערכאת ערעור עליונה זו – מלוא מכסת הדיינים (מלבד רבנים ראשיים)", נטען בעתירה של התנועה לבג"ץ.

    "שופטי בג"ץ הוציאו היום 'כרטיס אדום' למדינה, ויש לקוות שהוועדה לבחירת דיינים תתכנס בהקדם האפשרי וללא כל דיחוי נוסף כדי לאייש את כל הכיסאות הריקים שבבית הדין הרבני הגדול", אומר עו"ד אורי ישראל פז בעקבות הוצאת צו על תנאי לבקשתו מבג"ץ. "במציאות העגומה כיום, אי-כינוס של הוועדה כדי לבחור דיינים לבית הדין הגדול מהווה פגיעה בלתי סבירה ובלתי מידתית בזכותם היסודית, החוקתית והבסיסית של אזרחי המדינה לקבל שירות משפטי ראוי, שוטף והולם מבתי הדין הרבניים של מדינת ישראל היהודית. למסעודה משדרות ולאיציק מעפולה מגיע לקבל את יומם בערכאת הערעור הרבנית העליונה, ויש לקוות שעינוי הדין המחפיר שנגרם לציבור הרחב ייפסק לאלתר בכך שימונו דיינים לבית הדין הגדול בירושלים בשוך הקרבות על גזירת הקופונים הפוליטיים סביב לזהותם של הדיינים שימונו".



    0 תגובות